هر دم از این باغ بری مـیرسد ! ابتکار را انتهایی نیست !! این تور گیپور خوراکی کـه برای تزیین انواع کیک و شیرینی ها بکار مـیرود توسط مـیشله هستر Michele Hester ابداع شده هست . مولد در شیرینی پزی چیست این هنرمند مبتکر کـه زمـینـه کاریش طراحی مد و پارچه هست مـیگوید کـه به ابداع این تور و کاربرد آن درون صنایع خوراکی علاقمند شده و تلاش کردم که تا این تور را درون این زمـینـه نیز بتوان استفاده کرد .

و درون طی کار و تحقیق درون باب این ایده جدید توانستم پارچه ای خوراکی ! به منظور تزیین کیک ها و شیرینی ها ابداع کنم کـه چند سال بعد بـه ثبت امتیـاز شوگل ویل Sugar veil انجامـید و در حین کار هیچگاه درجا نزدم .این پودر یک مخلوط هست که آنرا شوگر ویل نام نـهادند و پس از ترکیب با ش و چند دقیقه هم زدن مـیتوان بـه پوششی مانند گیپور یـا تور ظریفی دست یـافت و روی کیک لباسی پوشاند ! کـه قبل از آن هرگز چنین چیزی بـه مخیلهی خطور نمـیکرد . مولد در شیرینی پزی چیست البته پودر این ماده بـه صورت آماده موجود مـیباشد ولی ما درون این پست مـیخواهیم بـه شما آموزش تهیـه این ماده را از پایـه آموزش دهیم.

مواد اولیـه :

آب مقطر : مولد در شیرینی پزی چیست  نصف پیمانـه
ثعلب :  ۱ قاشق غذاخوری
پودر قند :  ۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت :  ۱ که تا ۲ قاشق غذاخوری
گلوکز یـا شربت ذرت :  یک چهارم قاشق غذاخوری
گلیسیرین :  ۷گرم
رنگ خوراکی :  در صورت تمایل یک قطره

طرز تهیـه :

اول پودر ثعلب رو روی آب مـی ریزیم و یکم صبر مـیکنیم که تا حجمش اضافه شـه و کمـی حل بشـه، مولد در شیرینی پزی چیست بعد با همزن مـی زنیم که تا کاملا یکدست بشـه.

بعد بقیـه مواد رو اضافه مـی کنیم و با قاشق یـا دور کند همزن مـی زنیم که تا کاملا یکدست شـه، یـا اینکه همـه رو با دست هم مـیزنیم (حدود ۲۰ دقیقه با قاشق هم بزنید که تا یکدست بشـه)

بعد با کاردک روی مولد مـی کشیم.

بعد مطابق با کاردک روی مولد مخصوص مـی کشیم و ۶-۸ ساعت درون محیط قرار مـی دیم که تا خشک بشـه. وقتی خشک شد با احتیـاط از مولد جدا مـی کنیم،

(اگر فر برقی دارید درون دمای ۷۰-۸۰ درجه ۱۰-۱۲ دقیقه قرار بدید که تا خشک بشـه ولی اگه گیپو زیـاد توی فر بمونـه خشک و شکننده مـیشـه و تلفات مـیده. با فر گازی نمـیشـه)
بااین مقدار از مواد حدود ۴.۵ که تا ۵ مولد گیپور بدست مـیاد و اگه بیشتر از حد نیـازتونـه مـیتونین دستور رو نصف کنین. اگه هم مقدار موادتون اضافه موند مـیتونین باقیشو تو یـه سلوفون کـه خوب هواگیری شده که تا یـه هفته داخل یخچال نگه دارین 🙂
مـیتونین از این توری های خوراکی به منظور تزئین چای، قهوه، شیرینی، کیک یـا هر نوشیدنی دیگه ای استفاده کنین.

در زیر تصاویری از نمونـه کارهای تهیـه شده توسط این گیپورهای خوراکی را به منظور شما عزیزان تهیـه کرده ایم. امـیدوارم کـه از این تصاویر زیبا ایده بگیرید.




[آموزش طرز تهیـه گیپور خوراکی + تصاویر – شیرینی کده مولد در شیرینی پزی چیست]

نویسنده و منبع: توسط :اسماعیلی | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 06:59:00 +0000